Video z letošního rumunského testování čtyřkolky Gladiatora X1000 od CFMOTO za doprovodu čtyř Gladiatorů X8, letitého Gladiatora 510 (který má za sebou Rumunsko jíž úctyhodných 11 účastí v Rumunsku) a SMC Jumba 720!
Naše recenze na Gladiatora X1000
Jednoznačně se dá hovořit o souboji generací CFMOTO (porovnáváno s Gladiatorem 510 a X8). Nová X1000 naprosto převyšuje v ovladatelnosti, stabilitě i výkonu své předchůdce. Především se dá vyzdvihnout chování podvozku.
Nová konstrukce spodních předních ramen, podélné uložení zadních ramen a výborné pérování dávají stroji větší světlou výšku, širší rozvoz a velký zdvih. Tato nová konstrukce zajišťuje již zmiňovanou stabilitu a větší křížení. Kola daleko lépe kopírují terén ve všech jízdních režimech. Zásadní změnou prošla také zadní náprava, která při zatížení nemění svou šířku. To oceníte především v extrémních offroadových situacích jako je např. rozpor ve véčkách.
Na rozjetí a získání setrvačnosti před jakoukoliv hranou (překážkou) stačí doslova pár jicentimetrů díky okamžitému nástupu výkonu motoru, což dokládají dvě místa, kde kromě X1000 při výjezdu všechny ostatní stroje potřebovali pomoc navijáku.
Další kapitolou je absolutní přesnost a hravost při rychlých endurových přejezdech, kde celkové vyvážení stroja dává jezdci naprostou jistotu v jeho vedení. Tady jsme si pořádně užili výkonu při driftování.
Náš testovaný Gladiator X1000 byl kromě odolného krytu podvozku naprosto seriový a jsme z něj upřímně nadšení! CFMOTO jezdíme testovat do Rumunsko od roku 2007. Za zmínku stojí, že Gladiator 510 tu s námi byl pojedenácté.
Na jaře se již těšíme na testování dalšího nového modelu. Že by nová 600?