1.Den
Využíváme velikonočních svátků. Ve čtvrtek večer vyjíždíme ze Žamberka v pětičlenné partě.
Jarda, Martin, Radek, Marcel a Luboš. Letos máme k otestování žhavou novinku CFMOTO X850 a menšího sourozence X520. Dále osvědčené 2 kusy X8 a nesmrtelnou RX510.
V pátek ráno přijíždíme do Caransebes a při rozednívání zjišťujeme , že kopce, hlavně severní svahy, jsou i v nižších nadmořských výškách plné sněhu. Po příjezdu na penzion se dovídáme, že na Muntele Mic je 1,5m sněhu. No uvidíme …
Po cca hodině spánku a vydatné snídani vyjíždíme. Cílem je lyžařské středisko Muntele Mic, abychom věděli do jakých nadmořských výšek se můžeme pustit. Areál je plný lyžařů a po našich oblíbených hřebenovkách se prohánějí sněžné skůtry.
Sjíždíme tedy asi o 200 výškových metrů níž a zkoušíme nám již známý okruh. Užívali jsme si asi kilometrové brodění sněhem. Dál by to šlo už jen na pásech. Zapadáme. Při vyprošťování strojů se boříme až po pás. O něco níže asi v 1500m.n.m. nás čeká párádně promáčený terén. Zde si užíváme pravý offroad včetně výjezdů i technických pasážích. Při snaze o překonání náročného úseku pomocí navijáku,došlo bohužel ke zranění. Po rychlé první pomoci a zhodnocení situace jsme se rozdělili.
Jarda a Radek se snažili najít co nejrychleji cestu k silnici aby mohli Marcela odvézt na ošetření. Martin a Luboš zatím vyprostili zbylé čtyřkolky a těžkým terénem je dostali až na cestu.
Večer jsme se všichni sešli na penzionu.
2.Den
Ráno je jasné, že Marcel už nebude pokračovat. Balí se a odjíždí směr domov.
Stále je slunečno a tak vyrážíme na delší cca 100km okruh směrem na Brebu Nou, kde se pořádají endurové a offroadové závody. Ze silnice se prudkými, jílovými výjezdy dostáváme na správný hřeben, který nás vede naším směrem. Čas se už nachyluje, měli bychom si popíšit, abychom stihli okruh dokončit za světla, bohužel nám to trochu komplikuje sníh, na severní straně kopce a v lese je ho ještě hodně na to, abychom se v něm zakopali na dlouho. Sněhové úseky se nám podařilo bez větších problémů překonat a sjíždíme do údolí k přehradě. Už víme, že to bude bez problémů, čeká nás jen 50km přejezd po silnici okořeněný 20km úsekem plným ostrých zatáček.
Do penzionu dorážíme v šest hodin.
3.Den
Dnes stále prší, plánujeme tedy kratší okruh v blízkosti penzionu. Do kopců jsme vyrazili první těžební cestou, která se změnila pod hřebenem v kamenité koryto plné vody, pokračovali jsme stále dál za občasné pomoci uzávěrky předního diferenciálu, která nám pomohla překonat velké balvany. Když už se nám zdálo, že se dostaneme do dalšího údolí cestu nám zatarasily spadané stromy ze včerejší vichřice. Otáčíme se a objíždíme kopec po svážnici. Vzhledem k tomu, že už na nás nezbyla nit suchá, začali jsme hledat nejkratší cestu domů. Do penzionu jsme dorazili tentokrát brzy.
4.Den
Dnes vyrážíme z Turnu Ruieni na okruh snad se všemi typy offroadového terénu a v tomto ročním období i pár sněhových pasáží. Střídáme se na strojích, abychom porovnali jejich vlastnosti v různých podmínkách, hodnocení necháme na závěr. Z hřebenu se dostáváme nečekaně rychle prudkými sjezdy, v některých se musíme jistit kurtou. Naštěstí koryta vedla až k těžební cestě. Okolo šesté se vracíme do penzionu.
5.Den
Dnes vyjíždíme do vyšších nadmořských výšek. Hned od začátku extrémními výjezdy až do míst kde začíná být hodně sněhu. Ufukujeme pneu na minimum a pokračujeme. Občas zapadáme do sněhu, musíme se vyházet a jedeme běžíc vedle čtyřkolky s uzávěrkou. Dokud stačí fyzické síly tak to funguje. Naštěstí nalézáme cestu po jižním úbočí hory a stáčíme se zpět směrem k domovu.