Po dlouhém covidovém čekání jsme se konečně dočkali! Hranice směrem do Rumunska se otevřely a nastala ideální doba na otestování čtyřkolky CFMOTO Gladiator X625 v náročných rumunských podmínkách.
Letos jsme vyrazili ve složení Radek, Martin B., Vlasta, Jarda, Marcel a Luboš. Luboš už podvanácté na svém Gladitorovi 510. Jarda s Martinem A. se budou střídat na X625 a X1000.
Příjezd a první den
V úterý 31.8. jsme vyrazili do Žamberka směr Rumunsko. Na penzion jsme přijeli ve 3 hodiny ráno. Po odpočinku, důkladné rozpravě u mapy, ujištění se, kam můžeme a kam ne, zahajujeme první lehčí okruh. Jako vždy, první den nic nepřepalujeme a uzavíráme pohodově.
Druhý den – Liják, sauna, výlet
Druhý den ve středu 1.9. jsme byli připraveni a natěšení do hor. Venku pršelo a předpověď na dnešek moc povzbudivě nevypadala. Využili jsme tedy dobrého jídla a sauny na penzionu.
Začátek expedice! Těžký bahnitý terén a Gladiator X625
Po včerejším lijáku a sauně jsme vyrazili do kopců. V jedné z těžebních cest jsme potkali lakatoš. V korytech se vytvořil těžký jíl a v jednom místě jsme museli použit i navijaky. V těžkém bahnitém terénu Gladiator X625 ukazuje přednost lehkého stroje a výborné gumy. Po výjezdu na vrchol a vytvoření promo fotky s vlajkou CFMOTO klesáme přes dvě údolí hřebenovkou o 1100 výškových metrů k penzionu. Díky výborné navigaci stíháme dojet za světla a v pohodě.
Vrchol 1 700 m.n.m. a záchrana X8
Na další den jsme měli naplánovaný extrémně prudké výjezdy až na vrcholek s nadmořskou výškou 1 700 m.n.m. Krátká verze Gladiatora X625 díky své nízké váze a obratnosti projela prudké pasáže na jedničku. Zhruba v 15:00 jsme začali klesat zpět na základnu, abychom dorazili za světla. V jednom prudkém klesání se Martinovi na X8 odlepila zadní kola a ve zlomku sekundy se jeho čtyřkolka kutálela. Naštěstí se Martinovi kromě pár opuchlin nic nestalo. Svojí práci dobře odvedly Martinovy chrániče, bez kterých se prostě nejezdí. Začalo navijákovaní. Za pomoci třech navijáků jsme X8 cca po hodině těžké práce dostali na cestu. 💪👷 Po karambolu jsme mohli všichni pokračovat na penzion. Čekaly nás ještě zajímavé technické pasáže. Na penzion jsme dorazili před stmíváním.
Akce kulový blesk, oprava na koleni a vrchol 2 050 m. n. m.
V sobotu jsme zažili akci kulový blesk. Rannní stěhování do vedlejšího penzionu, poté výjezd rychlými pasážemi a prudké stoupání s velkými véčky. Výjezd jsme zakončili krásnou hřebenovkou, kterou jsme vystoupali až do výše 2 050 m. n. m. V jednom z výjezdů se na Marcelove letité X8 projevila únava materiálu a odporoučel se venkovní kloub polohy. Po asi dvou hodinách improvizace doslova na koleně odjíždí Marcel s funkční 4×4. Odměnou za práci je nám dokončení okruhu včetně výhledu a panoramat. Den jsme zakončili krásným pocitově nekonečným sjezdem do údolí. Do penzionu dojíždíme těsně před setměním.
Poslední den testování
Poslední den testování jsme měli jasný cíl: „co nejdříve dostat na hřeben, který nás dovede nad vesnice z nichž dojedeme již po silnici k našemu penzionu“.
Na hřeben se po lehkém bloudění a hledání nových cest dostáváme celkem rychle po obědě. Pár společných fotek a pokračujeme. Střídají se zde rychlé i technické úseky. Užíváme si nádherné výhledy do nekonečných hor. Opravdový off-road nás čekal až na konci když už jsme se dostali nad vesnice do kterých jsme se potřebovali dostat. Cestu dolů jsme zažili pár stojek na řidítkách, ostrých jílovitých véček a tobogán po stahování klad. Nakonec všichni včetně strojů končíme v pohodě na asfaltu. Dojíždíme na penzion nakládáme stroje na vlek a ráno vyrážíme domů.
Odjezd a další plány
Vyrazili jsme už ve 2 hodiny ráno místního času (našeho 3). Do Žamberka jsme dojeli asi ve čtyři odpoledne. Všichni včetně čtyřkolek naprosto v pohodě. Tak nezbývá než se těšit na nové testování. Že by pásy?❄️
Předváděcí čtyřkolky CFMOTO Gladiator X625 a X1000 k dispozici pro naše zákazníky
Naše předváděcí čtyřkolky CFMOTO Gladiator X625 a X1000 jsme řádně zkontrolovali, umyli a naleštili! Připraveny pro naše zákazníky.